Prenosivost broja u fiksnoj telefoniji biće moguća od 1. decembra 2012, pošto je Republička agencija za elektronske komunikacije (Ratel) nedavno usvojila pravilnik kojim se propisuju uslovi koje treba da ispune operatori i pretplatnici. Operatori koji za sada pružaju usluge fiksne telefonije, a to su pored Telekoma, Orion i Telenor, imaće dovoljno vremena da se pripreme za uvođenje ove usluge. Prenos broja neće biti moguć van geografskog pristupnog koda, tačnije korisnici neće moći da prenose broj van zone nekog pozivnog broja. Prema odredbama Pravilnika, podnošenjem zahteva korisnik se, između ostalog, obavezuje da će izmiriti sve obaveze prema prethodnom operatoru, za šta ima najmanje osam dana. U suprotnom novi operator može da suspenduje pozive mesec danas, a potom i da isključi broj ukoliko nisu izmirena zaostala dugovanja. Provera da li su ispunjeni uslovi za prenos broja ne može trajati duže od tri radna dana, a ukoliko je korisnik zahtevao i potpuno rasčlanjenje pristupa lokalnoj petlji, operatori su u obavezi da oba zahteva izvrše u roku od 30 dana.
Prenosivost broja u fiksnoj telefoniji biće moguća od 1. decembra 2012, pošto je Republička agencija za elektronske komunikacije (Ratel) nedavno usvojila pravilnik kojim se propisuju uslovi koje treba da ispune operatori i pretplatnici, izjavio je danas direktor Ratela Milan Janković.
Kako je rekao Janković, operatori koji za sada pružaju usluge fiksne telefonije, a to su pored Telekoma, Orion i Telenor, imaće dovoljno vremena da se pripreme za uvođenje ove usluge.
Janković je dodao da prenos broja neće biti moguć van geografskog pristupnog koda, tačnije korisnici neće moći da prenose broj van zone nekog pozivnog broja.
Prema odredbama Pravilnika, podnošenjem zahteva korisnik se, između ostalog, obavezuje da će izmiriti sve obaveze prema prethodnom operatoru, za šta ima najmanje osam dana. U suprotnom novi operator može da suspenduje pozive mesec danas, a potom i da isključi broj ukoliko nisu izmirena zaostala dugovanja.
Provera da li su ispunjeni uslovi za prenos broja ne može trajati duže od tri radna dana, a ukoliko je korisnik zahtevao i potpuno rasčlanjenje pristupa lokalnoj petlji, operatori su u obavezi da oba zahteva izvrše u roku od 30 dana.
Operatori moraju da obezbede prenos broja uz istovremeno pružanje usluga kada to zahtevaju nadležni državni organi, bolnice i druge ustanove, a prenos treba da bude izvršen u vreme najmanje poslovne aktivnosti pretplatnika.
Prenos broja može da se odbije, ukoliko je, između ostalog, zahtev podnelo neovlašćeno lice, ukoliko postoje neizmerena dugovanja pretplatnika, ukoliko je broj već u postupku prenosa ili je pretplatnik u novoj mreži manje od šest meseci.
U slučaju da zatraženi broj ne može da bude prenet, prvobitni operator će o razlozima obavestiti centralnu bazu, operatora primaoca broja i pretplatnika u roku od tri radna dana od dana prijema zahteva.
Operator kod koga korisnik prelazi je dužan da plati naknadu u iznosu od 1.000 dinara bez PDV prethodnom operatoru, pošto broj bude prenet, dok naknada za raščlanjen pristup lokalnoj petlji iznosi 500 dinara.
Pozive prema prenetim brojevima operator ne može naplaćivati više od poziva prema neprenetim brojevima u istoj telefonskoj mreži.
Matični operator broja ostaje zadužen za dodeljeni broj i kada se on prenese kod drugog, a za to plaća odgovarajuću naknadu koja je propisana opštim aktom Ratel.
Novi operator je dužan da matičnom operatoru plaća godišnju naknadu za svaki preneti broj, srazmerno broju dana u godini koliko se dugo preneti broj koristi.
Pretplatnik koji je zamenio operatora, ne može ponovo da traži prenos istog broja u periodu kraćem od šest meseci, a takodje ne može da zahteva prenošenje dodatnih usluga koje je imao kod prethodnog operatora.